Skräpmat.

Tjena Mittbena!
Nu vill jag snacka om ett litet ämne som kommer upp mer och mer. Vi blir för feta för att vi äter skräpmat hela tiden. Jag har vart nära på anorexia flera gången men nu har det vänt. Varför det? Jo, för jag äter som en häst och det har jag ALDRIG gjort innan. Men när man börjar äta mer så början man bli sugen på mer och mer saker. Jag märker själv av att jag vill ha Donken och en Pizza då och då. Och så tänker jag alltid att aa men en cheeseburgare på Donken kostar bara 10 kr och är mättande så det kan jag ta. Men efter några gånger börjar man märka att vikten går upp för mycket, än har jag inte haft det problemet men många andra har det. Men inte nog med det, man blir pank. Man har inga pengar. Tjejerna i min klass säger att minst 1 gång per vecka kan man gotta sig med något ute som kostar runt 70-90 kr. Men för mig är det sjukt dyrt. Varför inte äta i skolan som ändå har en bra utbud av kostcirkeln och anda vitaminer och mineraler m.m. som man behöver för att kunna orka en skoldag.
Jag tycker bara att det är lite lustigt med att man äter mer och mer ute. Det blir dyrare och oftast kanske det blir Donken som ändå är billigare än de andra och då blir det mer och mer skräpmat.
Detta var bara en liten tanke. Vad tycker ni?




  


Kommentarer
Postat av: melissa

man kan äta vad man vill sålänge man tränar och rör på sig.

2009-02-18 @ 15:43:48
Postat av: Zandra

Det är ju inte bra att äta för mkt skräpmat, men då och ¨då är de ju ok.

Jag säger bara K Ä R L E K till donkens mat, jag älskar det :p

2009-02-18 @ 16:00:53
Postat av: Johanna

Jo, dagens människor äter alldels för mycket skräpmat & det är egentligen inte sådär jättebra. Jag menar, det finns ju de som äter skräpmat sju dagar i veckan, det är absolut inte bra. & som du säger, varför inte äte i skolan eller om man nu kan äta på jobbet! Bra tanke (y)

2009-02-18 @ 16:54:08
Postat av: Linda

Joo, jag kan väl förstå dig, jag blir mer sugen på hamburgare, pizza eller kebab då och då.. men allt detta äter jag HÖGST en gång i månaden, plus att jag rör mig mycket, så min vikt påverkas inte heller riktigt av det. Men jag tror att problemet är att donken är FÖR billigt, folk har ofta inga problem med att lägga lite småväxel på en burgare.. varför inte gå och ta en god sallad om man nu ska äta ute liksom?

Hehe, ha en fin kväll! ;)

2009-02-18 @ 18:53:37
Postat av: anna

håller med dig korrekt! I och med massa onyttigt i mc maten, typ allt är fett och olja man märker judet själv. Visst det är gott men man mår inte bra av det verkligen inte. Jag har slutat eller jag försöker sluta med mc, istället kör jag på falafel eller typ bakadpotatis mycket bättre, godare & billigare! Mc har ju blivit sjukt dyrt också! ;s men som sagt ja hellre skolmaten också den betalar vi även för så lika bra och äta den?! :D

2009-02-19 @ 21:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0