Dödade sin bästa tjejkompis

POSERAR Den åtalade 21-åringen poserar med vapnet. Polisern
POSERAR Den åtalade 21-åringen poserar med vapnet. Poliserna hittar bilden i hans dator. Han har själv tagit dem - hemm i lägenheten innan han sköt sin väninna till döds. Förhörsledaren frågar vad det är för vapen. 21-åringen svarar: "Det var det vapnet jag hade." Pistolen är sannolikt en variant av sovjetiska Tokarev Tula 33. Foto: Polisen

Han sköt sin kompis i ansiktet

21-åriga kvinnan dog av vådaskott

GÖTEBORG. Skottet träffade i ansiktet och den 21-åriga kvinnan dog omedelbart.

- Jag såg på hennes ögon att det inte stämde. Det kom en massa blod, säger mannen som höll i pistolen.

Nu åtalas han för grovt vållande till annans död.

När ambulansmännen kom in i lägenheten i stadsdelen Linnéstaden i Göteborg hade den 21-årige gärningsmannen hunnit fly. På sängen i hans rum låg hans jämnåriga väninna död. I trerummaren fanns också den åtalade mannens chockade mamma.

Ett blodigt avtryck av en hand, på insidan av hissdörren i entréplanet, kom från den flyende 21-åringen. Först tre dagar senare överlämnade han sig till polisen. Pistolen är inte återfunnen.

- NN är alltid glad. Hon har inga bekymmer känns det som. Hennes uppgift var att hon skulle trösta alla andra, säger en väninna i förhör.

"Bästa tjejkompis"

Den åtalade 21-åringen och hans offer kände varandra sen gymnasiet. Han kallar henne sin "bästa tjejkompis".

- Jag har aldrig haft agg mot NN och skulle aldrig vilja göra henne illa. Hon vet vilken bakgrund jag har, att jag levt ett kriminellt liv, säger mannen i förhör.

"Hörde en knall"

Han har kopplingar till det kriminella gänget La Famiglia. När han får frågor om det svarar han "inga kommentarer".

Kvinnan kom till lägenheten på kvällen den 3 april. Mannen hade haft problem med Facebook, hon skulle hjälpa honom.

Pistolen låg öppet på en möbel i rummet. Mannen påstår att han skulle flytta på den.

- Jag höll vapnet och så hörde jag en knall. Det var inte avsiktligt att pipan var i hennes riktning.

Mannen ringde 112, skrek på sin mamma och försökte stoppa blödningen med en handduk.

- Jag kan inte tänka på så mycket annat än på hennes ansikte. Det var jävligt fucked up att se något sådant.

Kvinnan planerade att läsa till jurist eller psykolog.

- Sorgen och saknaden efter henne blir värre för varje dag som går, säger hennes föräldrar.

Källa: Aftonbladet.se

Eh, aah jag vet inte riktigt vad man ska säga? Man vet ju inte om han ljuger om han kanske sköt henne med flit. Men just att han har tagit bild när han poserar med en pistol...


Kommentarer
Postat av: Mennah

Kika gärna in på min blogg. http://Mennahs.blogg.se Den som kommer med den bästa/sötaste kommentaren kontaktar jag via E-post och den personen får som pris 150 kr presentkort på H&M. Glöm inte E-postadressen, lycka till !

2009-06-04 @ 13:32:59
URL: http://mennahs.blogg.se/
Postat av: Mennah

Kika gärna in på min blogg. http://Mennahs.blogg.se Den som kommer med den bästa/sötaste kommentaren kontaktar jag via E-post och den personen får som pris 150 kr presentkort på H&M. Glöm inte E-postadressen, lycka till !

2009-06-04 @ 13:33:00
URL: http://mennahs.blogg.se/
Postat av: Anonym

:(hemst...

2009-06-05 @ 15:03:57
URL: http://eemeliees.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0