HAAATAR

Jag hatar matte, bokstavligen. Har aldrig varit bra på det i hela mitt liv. Sen 5:an har jag fått ig i nationella proven men mina lärare är lite snälla mot mig så jag har fått G i slutändan. Jag har ett fotografiskt minne men när det gäller tal så funkar det icke.... Fattar inte, jag kan lära mig en sak på lektionen och kan den stenhårt efter si sådär en timma efter de så är allt borta, och om jag ska lära mig nya saker så försvinner det jag lärde mig förra gången. Nu ska vi ha algebra, ekvationer och geometri prov på onsdag, någon som har bra förslag på hur man ska lösa de :S? Jag har ett exempel .... 5x-3-(3x+2)+(5-3x)= ? Förenkla det om ni kan och förklara gärna för mig steg för steg. Fattar noll. Asså vilken ska de bli om de är minus och plus och sen så ska man gaaasch klarar inte av de... Man ska ju ta x:en först, aah men då står de ju 5x-3x+3x elr? Jag tar bara lite av tecknerna som står där haha jag vet inte ens vad jag håller på med -.-' Önskar jag vore lika glad som bamse i siffror....


Kommentarer
Postat av: fabbe

lägg bara ihop alla paranteser och plussa ihop alla x tale så :P haha

2009-03-31 @ 21:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0