Välgörenhet

Nu ska jag dra mig till Lutherhjälpen-galan. Kommer att vara där hela kvällen! Årets tema är Ted Gärdestad. Allsång och tävlingar och bud på saker kommer det bli och ALLT som vi får in, för biljetterna och för lotterier och bud på olika saker går till Luttehjälpen som ger allting till barn som har det svårt. Förra året fick vi in 15 000 kr och gav de så att en by kunde få en stor brunn så att de kunde få rent vatten, bra va?  Jag gillar att hjälpa till med sånt här och plus i kanten så gör man något bra! . Idag blir min uppgift att sälja lotter och ta hand om gästerna :) Hoppas vi kommer över 15 000 kr iår !



Hörs ikväll! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas du får en trevlig kväll.

2009-03-07 @ 14:52:11
Postat av: susanne(basket)

vad gulig du är och va

2009-03-07 @ 15:12:15
Postat av: John Apse

Vet du att Afrika, trots all välgörenhet + bidrag från olika stater, är fattigare idag än för 25 år sen? Så bara för att man använder ordet välgörenhet så behöver det inte vara nåt bra.

2009-03-10 @ 19:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0